Reklamation via blankett
De flesta kortköp är korrekta, men det kan finnas transaktioner på din faktura som inte är det. Antingen har du själv inte gjort köpet eller så kan det vara på grund av att ett fel har inträffat eller du inte får beställd vara.
Observera:
- Spara alla kvitton och avtal. Kontakta alltid säljföretaget först för att försöka lösa problemet. (Gäller ej bedrägliga transaktioner)
- Har du inte gjort köpet? Spärra kortet omgående via spärrservice.
Swedbank och Sparbankernas Betal- och Kreditkort: 08-411 10 11
Övriga Betal- och Kreditkort: 0771- 24 15 00 - Agera snabbt! Skicka din reklamation till oss så snart som möjligt. (Om du ej har fått den beställda varan så måste du avvakta 30 dagar efter transaktionsdatum innan reklamation kan göras)
För att reklamera ett köp:
- Bifoga alla dokument/underlag som gäller transaktionen, till exempel kopia av kvitto, eventuell korrespondens via e-post/brev, hyresavtal eller polisrapport.
- Välj det formulär som bäst passar anledningen till din reklamation.
- Skriv ut, fyll i formuläret och signera.
- Skanna sedan formuläret och spara det som PDF. Bilder av formulär accepteras inte.
- Skicka formulär med övrig relevant dokumentation via e-post till kortreklamationer@entercard.com
eller via post till:
Entercard Group AB
Kortreklamationer
105 34 Stockholm
Välj ett formulär som bäst passar anledningen till din reklamation:
- Mitt kort är tappat/stulet
- Jag har kortet kvar, men jag har inte gjort denna transaktionen/erna
- Jag har avbokat min prenumeration, men mitt konto fortsätter att debiteras
- Jag har inte fått den beställda varan/tjänsten
- Jag har avbokat varan/tjänsten, men mitt kort har fortfarande debiterats
- Det debiterade beloppet stämmer inte med det belopp som godkänts av mig
- Jag har blivit lovad en återbetalning, men den är fortfarande inte krediterad på min faktura
- Jag har betalat för varan/tjänsten på ett annat sätt
- Jag har endast gjort ett köp, men mitt kort har belastats flera gånger
- Jag fick inga pengar ur ATM / jag fick fel belopp
- Jag fick en vara/tjänst som inte var som beskriven eller var defekt
- Flygbolaget har gått i konkurs och jag kan inte använda mina flygbiljetter
- Annan orsak
Behandling av reklamation
Under behandlingen av din reklamation kommer vi att återbetala det belopp du reklamerar. Om det skulle framkomma ny fakta i ärendet så förbehåller Entercard oss rätten att återdebitera.